Хвалятся святии, Давид и Иессей, и Иуда чтится: из корене бо их израсте плод, Дева Чистая, из Неяже родися Бог Превечный.
Мариа пречистая и одушевленная скиниа, приводится днесь в дом Божий, и приемлет Сию Захариа руками, яко освященное сокровище Господне.
Яко дверь спасительную, и гору мысленную, яко лествицу одушевленную, почтим, вернии, воистинну Деву и Матерь Божию, благословенную руками иереев.
Пророцы, апостоли и мученицы Христовы, ангелов чини, и вси земнороднии, почтим песньми Деву Чистую, яко благословенную Матерь Высочайшаго.
В храм Тя принесоша, Всенепорочная Чистая, божественне рождшии Тя яко жертву чисту: и странно водворяешися в невходимых Богу, предуготоватися в жилище Слова.
Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Да поется Трисвятый, Отец, и Сын, и Дух Святый, Нераздельная Единица, Едино Божество, держащее дланию всю тварь, во вся веки.
И ныне, Богородичен:
Безначальное начинается Слово плотию, родився яко благоволи, Бог же и Человек, из Отроковицы Девы, возсозидая ны прежде падшия, ради крайняго благоутробия.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.
Катавасиа: Чуда преестественнаго, / росодательная изобрази пещь образ, / не бо яже прият палит юныя, / яко ниже огнь Божества Девы, / в Нюже вниде утробу. / Тем воспевающе воспоем: / да благословит тварь вся Господа, // и превозносит во вся веки.
На 9-й песни, Честнейшую не поем, но поем припевы праздника:
Ангели вхождение Пречистыя зряще удивишася: // како Дева вниде во святая святых.
И посем ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту: Таже вторый лик поет тойже припев праздника, и ирмос. И на кийждо тропарь поют припевы праздника, на оба лика.
Песнь 9.
Ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту, / да никакоже коснется рука скверных./ Устне же верных Богородице немолчно, / глас ангела воспевающе с радостию да вопиют: // истинно вышши всех еси, Дево Чистая. [Дважды.]
Припев: Ангели вхождение Всечистыя зряще удивишася: // како со славою вниде во святая святых.
Яко пресветлую, Богородице Чистая, душевныя чистоты имущи доброту, благодатию же Божиею исполняема с небесе, светом присносущным просвещаеши всегда с веселием вопиющия: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.
Ангели вхождение Девы зряще удивишася: како преславно вниде во святая святых.
Прелетает, Богородице Чистая, чудо Твое силу словес: тело бо в Тебе поразумеваю паче слова, течения греховнаго неприятно. Темже благодарственно вопию Ти: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.
Ангели и человецы Девы вхождение почтим: яко со славою вниде во святая святых.
Преславно прообразоваше, Чистая, закон Тя скинию, и Божественную стамну: странен кивот, и катапетасму, и жезл: храм неразрушимый, и дверь Божию. Темже научают Тебе звати: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.
Ангели вхождение Девы зряще удивишася: како Богоугодне вниде во святая святых.
Песнопоя Тебе провозглашаше Давид, глаголя Тя Дщерь Цареву, красотою добродетелей, одесную предстоящую Бога, видев Тя упещрену, темже пророчествуя вопияше: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.
Ангели взыграйте со святыми, девы сликовствуйте: Богоотроковица бо вниде во святая святых.
Богоприятну предзря Соломон, проповеда Тя одр Царев, живый источник запечатствован, из негоже немутная нам произыде вода, верою вопиющим: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.
Ангели и человецы Деву песньми да возвеличим: Боголепно бо вниде во святая святых.
Подаеши дарований Твою тишину, Богородице, души моей, точащи жизнь Тебе чтущим по долгу, Сама защищающи, и покрывающи, и соблюдающи, вопити Тебе: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.
Таже 1-й лик поет втораго канона припев праздника: Величай, душе моя, приведенную во храм Господень, и благословенную руками иереовыми. И посем ирмос: Светоносный облак: И вторый лик поет тойже припев праздника, и ирмос, и на тропарех поем тойже припев праздника.
Ин.
Ирмос: Светоносный облак, воньже всех Владыка, / яко дождь с небесе на руно сниде, / и воплотися нас ради, / быв Человек Безначальный, // величаем вси яко Матерь Бога нашего Чистую. [Дважды.]
Припев: Величай, душе моя, // приведенную во храм Господень, и благословенную руками иереевыми.
Из праведных произыде Иоакима и Анны, обещания плод Богоотроковица Мариа: и яко кадило приятное, плотию младенствующи, приводится во святилище святое, яко святая во святых обитати.