Вход во храм Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии.
На Малей вечерни, на Господи воззвах, стихиры, глас 1.
(Подобен: Небесных чинов:)
От Господа приимше обещания плод Иоаким и Анна, Божию Матерь, благоприятну жертву, в храм введоша днесь, и Захариа великий архиерей благословив прият. [Дважды.]
Святых святая во святых обитати достойно введеся, яко богоприятна жертва: и Сию девы добродетельми благоукрашаемы, впреди свещоносяще, приведоша Господу якоже сосуд священнейший.
Да отверзется дверь богоприятнаго храма: храм бо всех Царя и престол, днесь со славою внутрь прием, Иоаким возлагает освятив Господу, от Него избранную в Матерь Его.
Слава, и ныне: глас 8:
Давид провозглашаше Тебе, Пречистая, провидя освящение входа Твоего в храм: в немже концы днесь празднующе, славословят Тя, Всепетая. Яже бо прежде рождества Дева, и по рождестве пребывши нетленна, Мати Слова жизни. Днесь в храме Захариа веселится, восприем Тя Владычице, и святая святых радуются, подъемши Тя источника жизни нашея. Темже и мы псаломски вопием Ти: о нас моли Сына Твоего и Бога нашего, даровати нам велию милость.
На стиховне стихиры, глас 2: (Подобен: Доме Евфрафов:)
Двери небесныя приимите Деву во святая святых, нескверную же скинию Бога Вседержителя.
Стих: Приведутся Царю девы вслед Ея, искренния Ея приведутся Тебе.
Девственнии лицы Чистую приемлите Деву, светло свещоносяще, во святая святых, яко Невесту Бога Всецаря.
Стих: Приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев.
Хлеб словесный, чертог Божия Слова, из руки божественнаго ангела, приемлет обитающи во святая святых.
Слава, и ныне, подобен тойже:
Свет Тя трисиянный, вжегши Богородице, в храме славы, небесную Ти пищу посылает, величая Тя.
Тропарь, глас 4:
Днесь благоволения Божия предображение, / и человеков спасения проповедание, / в храме Божии ясно Дева является, / и Христа всем предвозвещает. / Той и мы велегласно возопиим: / радуйся смотрения // Зиждителева исполнение.
На Велицей вечерни:
Блажен муж, первый антифон.
На Господи воззвах, стихиры на 8, глас 1:
(Подобен: О дивнаго чудесе! )
Днесь вернии ликовствуим, / во псалмех и песнех Господеви поюще, / и чтуще Того священную сень, / одушевленный кивот, невместимое Слово Вместившую: / приводится бо Господеви, / паче eстества плотию младенствующи, / и святитель великий Захариа / приемлет с веселием Сию,// яко Божие жилище. [Дважды.]
Днесь храм одушевленный святыя славы / Христа Бога нашего, / eдина в женах Благословенная Чистая, / приводится в храм законный жити во святых:/ и радуются с Нею Иоаким и Анна духом, / и девственнии лицы Господеви поют, / псаломски воспевающе, // и чтуще Матерь Eго.
Ты пророков проповедание, / апостолов слава, и мучеников похвала, / и всех земнородных обновление, / Дево Мати Божия: / Тобою бо Богу примирихомся./ Темже чтим Твое в храм Господень вхождение, / и со ангелом вси песненно, / радуйся, Тебе Пречистая вопием, // Твоими молитвами спасаемии.
Ины стихиры, глас 4: Подобен: Яко добля:
Во святая святых, Святая и Непорочная, Святым Духом вводится, / и святым ангелом питается, / сущи святейший храм Святаго Бога нашего, / всячeская освятившаго входом Eя, // и обожившаго eстество земных поползшееся. [Дважды.]
Отроковицы радующеся, и свещи имуще, / Свещи днесь предходят разумней: / и вводят Сию во святая святых, священно / проявляюще хотящую Зарю неизреченно из Нея возсияти, // и просветити во тьме седящия неведения, Духом.
Веселяся приими Захарие, / возопи Анна всехвальная, / Юже проповедаша Божии пророцы Духом: / и Сию введи во святый храм, / священно воспитатися, / яко да будет Владыки всех Божественный престол, // и палата, и oдр, и светозарное обителище.
Слава, и ныне, глас 8:
По рождестве Твоем, Богоневесто Владычице, / пришла eси в храм Господень / воспитатися во святая святых, яко освященна: / тогда и Гавриил послан бысть к Тебе всенепорочней, / пищу Тебе принося. / Небесная вся удивишася, / зряще Духа Святаго в Тя всельшася. / Темже Пречистая и Нескверная, / Яже на небеси и на земли славима, // Мати Божия, спаси род наш.
Вход. Прокимен дне. Чтения 3.
Исхода чтение. [Глава 40.]
Глагола Господь к Моисею глаголя: в день един месяца перваго поставиши скинию свидения, и вложиши кивот, и покрыеши его завесою. И внесеши трапезу и светильник ея: и положиши кадильницу златую, во еже кадити пред кивотом свидения. И положиши покров завесы над дверьми скинии свидения. И возмеши елей помазания, и помажеши скинию, и вся яже в ней: и освятиши ю, и вся сосуды ея, и будет свята, И освятиши жертвенник, и будет жертвенник, святая святых. И сотвори Моисей вся, елика заповеда ему Господь Бог, Святый Израилев. И покры облак скинию свидения, и славы Господни исполнися скиниа. И не можаше Моисей внити в скинию свидения, яко осеняше над нею облак: и славы Господни исполнися скиниа.
Царств третиих чтение. [Глава 8.]
Бысть, яко соверши Соломон еже создати дом Господень. И собра вся старцы Израилевы в Сион, вознести кивот завета Господня из града Давидова: сей есть Сион. И взяша священницы кивот завета Господня, и скинию свидения, и вся сосуды святыя, яже в скинии свидения. И царь, и весь Израиль пред кивотом. И внесоша священницы кивот завета Господня на место его, в давир храма, во святая святых, под крила херувимов. Яко херувими бяху распростерты крилами над местом кивота: и покрываху херувими над кивотом и над святая его свышше. И не бе в кивоте, кроме двух скрижалей завета, яже положи тамо Моисей в Хориве, яже завеща Господь. И бысть, яко изыдоша священницы от святаго, и облак исполни дом. И не возмогоша священницы стати служити от лица облака: яко исполнися славы дом Господа Бога Вседержителя.
Пророчества Иезекиилева чтение. [Главы 43 и 44.]
Тако глаголет Господь: будет от дне осмаго и прочее, сотворят иереи на олтари всесожжения вашего, и яже спасения вашего, и прииму вы, глаголет Адонаи Господь. И обрати мя на путь врат святых внешних, зрящих на востоки, и сия бяху затворена. И рече Господь ко мне: врата сия затворена будут, и не отверзутся, и никтоже пройдет сквозе их, яко Господь Бог Израилев пройдет ими, и будут затворена. Яко Игумен сядет в них снести хлеб, по пути Еламских врат внидет, и по пути его изыдет. И введе мя по пути врат святых сущих к северу, прямо храму: и видех, и се исполнь славы храм Господень.
На литии стихиры, глас 1, самогласны. [Георгия Никомидийскаго]:
Да радуется днесь небо свыше, / и oблацы веселие да кропят / о зело преславных величиих Бога нашего: / се бо дверь на востоки зрящая,/ рождшися от неплодове безплодныя по обетованию, / и Богу освящена бывши в жилище, / днесь в храм яко непорочное приношение приводится, / да радуется Давид, бряцая в гусли: / приведутся, рече, Царю девы в след Eя,/ ближния Eя приведутся, внутрь скинии Божия, / внутрь очистилища Eго,/ воспитатися в жилище, // прежде век от Oтца нетленно Рождшагося, // во спасение душ наших.
Глас 4:
Днесь Боговместимый храм Богородица, / в храм Господень приводится, / и Захариа Сию приемлет: / днесь святая святых радуются, / и лик ангельский таинственно торжествует, / с нимиже и мы празднующе днесь, с Гавриилом возопиим: / радуйся Благодатная, Господь с Тобою, // имеяй велию милость.
Приидите вси вернии, Eдину Непорочную восхвалим, от пророков проповеданную, и в храм приведенную, прежде век пронареченную Матерь, и в последняя лета явльшуюся Богородицу. Господи, молитвами Eя мир Твой подаждь нам и велию милость.
Слава, и ныне: глас 5. [Леонта Маистра:]
Возсия день радостен, / и праздник всечестен: / днесь бо Яже прежде рождества и по рождестве Дева пребывши, / в храм Господень приводится / и радуется Захариа старец, родитель Предтечев, / и вопиет весело: / приближися Предстательница скорбящих, / в храм святый, яко свята,/ освятитися во обителище Всецаря. / Да веселится Иоаким праoтец, и Анна да радуется, / яко принесоша Богу яко трилетствующую Юницу / непорочную Владычицу. / Матeри срадуйтеся, девы взыграйте, / и неплоды сликовствуйте, / яко отверзе нам Небесное Царство пронареченная Всецарица, // радуйтеся людие, и веселитеся.
На стиховне стихиры, глас 5: Подобен: Радуйся:
Радуется небо и земля, / небо умное грядущее зряще, / в Божественный дом воспитатися честно, / Деву eдину и непорочную, / к Нейже дивяся Захариа вопияше, / двере Господня, храма отверзаю Тебе двeри, / радующися в нем ликовствуй: / познах бо и веровах, / яко уже избавление приидет проявленно Израилево, / и родится из Тебе Бог Слово, // даруяй мирови велию милость.
Стих: Приведутся Царю девы в след Eя: // искренния Eя приведутся Тебе.
Анна Божественная благодать яве, / от благодати данную Чистую Приснодеву / приводит с веселием в храм Божий, / призвавши ити пред Нею oтроковицам / свещи носящим, и глаголющи: / пойди Чадо, / Давшему Тя буди возложение, и благовонный фимиам. / Вниди в невходимая, и увеждь тайны, / и уготовися быти Иисусово вместилище веселое и красное, // подающаго миру велию милость.
Стих: Приведутся в веселии и радовании, // введутся в храм Царев.
Внутрь в храм Божий, / Боговместимый храм возлагается Дева Всесвятая, / и oтроковицы Eй ныне свещи носяще предходят. / Играет родителей сопряжение изрядное, / Иоаким же и Анна ликовствующе, / яко родиша Творца Рождшую, / Яже ликовствующи в Божественных скиниих, / и питаема рукою ангеловою Всенепорочная, / Христа явися Мати, // подающаго миру велию милость.
Слава, и ныне, глас 6. [Сергиа Агиополита:]
Днесь собори верных сошедшеся, / духовне да торжествуим, / и Богоoтроковицу Деву и Богородицу, / в храм Господень приводиму,/ благочестно восхвалим: / предызбранну от всех родов, / во обителище всех Царя Христа и Бога: / девы свещи носяще предыдите, / Приснодевы чтуще честное происхождение: / матeри печаль всю отложивше, / радостно споследствуйте Матери Бога бывающей, / и радости мира ходатаице. / Вси убо радостно, / eже радуйся, со ангелом возопиим Обрадованней, // присно молящейся о душах наших.
На благословении хлебов, тропарь, глас 4:
Днесь благоволения Божия предображение, / и человеков спасения проповедание, / в храме Божии ясно Дева является, / и Христа всем предвозвещает. / Той и мы велегласно возопиим: / радуйся смотрения // Зиждителева исполнение. (трижды).
На Утрени
На Бог Господь, тропарь, глас 4: Днесь благоволения Божия: трижды.
По 1-м стихословии седален, глас 1: Подобен: Лик ангельский:
Праведных плод Иоакима и Анны приносится Богу во святилище святое, плотию младенствующи Питательница жизни нашея: Юже благослови священный Захариа, Сию вси, яко Матерь Божию верно да ублажим.
Слава, и ныне, тойже.
По 2-м стихословии седален, глас 4: Подобен: Удивися Иосиф:
Прежде зачатия Чистая освятилася еси Богу, и рождшися на земли, дар принеслася еси ныне Ему, исполняющи отеческое обещание. В Божественнем же храме, яко сущо Божественный храм, от младенства чисте со свещами светлыми отдана бывши, явилася еси приятелище неприступнаго и Божественнаго Света. Велико воистинну предшествие Твое, едина Богоневесто и Приснодево.
Слава, и ныне, тойже.
По полиелеи седален, глас 8. Подобен: Повеленное тайно:
Да радуется Давид песнописец, и да ликовствует Иоаким со Анною, яко плод святый из них произыде, Мариа светоносная, Божественная свеща: и радуется входящи в храм, Юже и зря благослови Варахиин сын, и радуяся взываше: радуйся, чудо всемирное!